NL

Hisense: “Samen sterker door BIM”.


Lees het hele artikel

Hisense: “Samen sterker door BIM”.

Hoe onderscheid je je als een nieuwe speler in een traditionele markt? Een pittige uitdaging, maar fabrikant Hisense ging deze aan. De formule? Innovatie, digitalisering en nauw samenwerken met installateurs.

Hoe het begon

In 2015 begon Vincent als exclusieve importeur van de klimaatsystemen van Hisense in de Benelux. “In het begin kan men huiverig zijn over een nieuwe speler. Je hebt te maken met een nieuw merk, mooie succesverhalen en een enorm enthousiast team. Toch moet je ervaren of je ermee uit de voeten kunt. Iedereen probeert jouw nieuwe merk met het testen van een klein systeem. Zodra blijkt dat het systeem goed draait, de kwaliteit, en service en aftersales op orde zijn, durven mensen ook te kiezen voor grotere systemen.

Made in China

Onze systemen worden gefabriceerd in China, maar zijn door de joint venture tussen Hisense en Hitachi wel van Japanse kwaliteit. Ondertussen heeft een aantal van de grotere installateurs voor Hisense gekozen. Dan gaat het niet alleen om kleine projecten, maar om hotels en grote utiliteitsprojecten. Daarin zien wij dat we op de goede weg zijn. We zijn ons er enorm bewust van dat we als distributeur van  Chinese producten altijd 2-0 achter staan. Daarom moeten we continu een stapje harder lopen dan de rest als het gaat om aftersales, reserveonderdelen en servicebereidheid van de apparatuur.

Hogere ontwerpsnelheid dankzij BIM

Het is dan ook niet voor niets dat Hisense samenwerkt met MEPcontent. “We hebben een eigen selectieprogramma, maar sinds kort ook BIM-bestanden laten ontwikkelen door MEPcontent. Zo stellen installateurs eenvoudig klimaatsystemen samen  en kunnen deze  direct in een BIM-project geïntegreerd worden. De engineeringsfase is de belangrijkste fase in het bouwproces, hier wordt namelijk bepaald of we met z’n allen succes gaan hebben of niet. Daarom zijn eenvoudig verkrijgbare en 100% correcte BIM- bestanden voor ons van groot belang.  MEPcontent brengt onze producten direct bij de modelleurs,” licht Vincent toe. “De vraag naar deze bestanden wordt steeds groter. Uit de BIM-adoptie blijkt ook het  onderscheidende vermogen van installateurs.”

 

Als u het verhaal over Hisense verder wilt lezen kan dat door hier op te klikken.

 

 

Bezoekadres en trainingslocatie

Sloep 1
NL-2411 CD
Bodegraven

(0172) 65 02 65
info@stabiplan.nl
Kantooruren

Ma - Vrij
8.00 uur - 17.00 uur

Helpdesk

Op werkdagen
8.00 - 17.00 uur bereikbaar

(0172) 61 89 09
support@stabiplan.nl
Postadres

Postbus 128
NL-2410 AC
Bodegraven

Neem contact met ons op

Voor support vragen kunt u terecht op onze support portal www.BIMme.com of bij onze helpdesk.

Wilt u informatie ontvangen over een van onze producten of diensten? Of heeft u een andere vraag of opmerking? Laat uw gegevens achter en wij nemen zo snel mogelijk contact met u op! Kan uw vraag niet wachten? Aan de linkerkant vindt u onze contactgegevens.